Tanta Roba is een uit liefde voor Italië geboren restaurant uit Den Haag. In Italië is eten onderdeel van de cultuur. In elke streek, in elk dorp, in elk seizoen vind je er ingrediënten die met hartstocht tot de mooiste gerechten worden verwerkt. Eerlijk en passievol bereid eten, goede service en een mooie entourage vormden dan ook de basis voor de nieuwe online beleving van ‘La Dolce Vita’ bij Tanta Roba.
Huisstijl ontwerp
Ambacht en liefde voor Italiaans eten is waar het om draait voor Tanta Roba. Er wordt geen één dag dezelfde kaart gedraaid, verse ingrediënten vormen de basis van elk gerecht en de Italiaanse gastvrijheid staan centraal in het restaurant.
Omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden is er bij de rebranding van de huisstijl en website gekozen om grote, ‘crispy’ foto’s, waar de harstocht voor de Italiaanse keuken er van afspat, als basis te nemen. In combinatie met de ruime opzet, de balans tussen witruimte en het oog voor details staat er een fris, responsive webdesign waar de karakteristieken van Tanta Roba goed naar voren komen.
Naast de online beleving zijn de Tanta Roba kernwaarden doorvertaald naar een billboardreclame en verschillende staionary designs zoals de menukaart, klantenkaarten en waardebonnen.
Webdesign
Tanta Roba wil meer met online en social. Door het introduceren van een blog met interessante artikelen en een online agenda met gezellige bijeenkomsten voelen klanten zich meer betrokken en verbonden met Tanta Roba. De huisgemaakte Italiaanse producten zullen daarnaast in de toekomst via de website verkocht worden.
Kleurenpallet
Ook het kleurgebruik is aangepakt. Alhoewel de hoofdkleuren van Tanta Roba zwart en (overwegend) wit blijven zijn er nieuwe steunkleuren geïntroduceerd. Het goud en semi turquoise blauw kunnen gebruikt worden voor het leggen van kleine accenten met bijvoorbeeld subtitels en buttons.