Mijnwebwinkel biedt mogelijkheid aan zowel consumenten en ondernemers om gemakkelijk een webshop te openen. Met ruim 30.000 tevreden klanten en grote toekomst plannen werd het tijd voor een identiteit make over. Mijnwebwinkel zocht een vriendelijke frisse uitstraling en een abstract beeldmerk dat aansluit bij de gedachten.

mww-logo-construction-02

Mijnwebwinkel-logo-color

Logo / beeldmerk ontwerp

Mijnwebwinkel heeft mooie plannen voor de toekomst en wil een nieuwe weg inslaan en een grotere doelgroep bereiken. Waarin de focus meer komen te liggen op de gebruiker en de webwinkeliers achter de webshops. Kortom, Mijnwebinkel zich menselijker wil profileren. Daarnaast maken de nieuwe plannen het huidige beeldmerk irrelevant en is het dus tijd voor een nieuw logo en een nieuwe huisstijl en complete identiteit. Die aansluiten bij de nieuwe richting, wensen en ideeën.

Opdracht / wensen
Een semi abstract beeldmerk/logo dat fris, vriendelijk, jong en passie uitstraad en ook nog iets dat met online verkopen/winkels te maken heeft. Een ‘moderner’ frisser kleuren pallet

Beeldmerk
Het beeldmerk is een abstracte vorm waarin meerdere boodschappen en objecten verborgen zijn. Zo zitter er bijvoorbeeld glimlachende verkoper, boodschappen tasje,  en een doel (dartboard) in verstopt. De Ronde vormen zorgen voor een vrolijke, vriendelijke toegankelijke uitstraling. De frisse groen tinten geven het een ‘frisse’ jonge uitstraling. De lichte variant vertegenwoordigd groei en mogelijkheden en de donkere creativiteit en inspiratie.

mww-logo-slide

De halve cirkels van het beeldmerk schuiven precies in elkaar. Dit symboliseert de nauwe overlap in de diensten en soepele samenwerking met de klant. De één kan niet zonder de ander. 2-3de eigen idee, droom en initiatief en 1-3de ondersteuning en afhandeling op vlakken waar de klant geen kaas van gegeten heeft.

Vlakverdeling
De kleur vlak verdeling lijken op het eerste oog misschien wat willekeurig verdeeld maar wanneer je de halve cirkels denkbeeldig in elkaar schuift zie je dat er een glimlachje ontstaat dat door de helft is verdeeld in de twee groen tinten. dit vertegenwoordigd de nauwe samenwerking tussen de webwinkelier en mijnwebwinkel. en samenwerken en doelen behalen met een glimlag. love selling online

logo-logo-explanation

Het beeldmerk is een abstracte combinatie van een vrolijk persoon en een winkeltas. Het blije persoontje vertegenwoordigd de klanten van Mijnwebwinkel. De ondernemenders webwinkel eigenaren. Het tasje staat voor Mijnwebwinkel de e-commerce oplossing.

Typografie

Melbourne is een compact en clean sans-serif font met een stukje geschiedenis voor MijnWebwinkel. Het werd namelijk gebruikt in het eerste logo. Door het plaatsje te geven in de nieuwe identiteit word de oorsprong in eren gehouden. De rondingen van het Melbourne komt ook terug in het beeldmerk en logo type

Source Sans Pro is een fijn te lezen relatief breed font dat gemakkelijk te gebruiken is aangezien het een google font is. Source Sans Pro wordt gebruikt voor alle basic teksten.

stationery-ontwerp-mww

Branding-uitingingen-MWW

kleurenpalet

De nieuwe kleuren van Mijnwebwinkel zijn fris clean en crispy. De groene hoofdkleuren staan voor: groei, begin, zelfvoorzienend, betrouwbaar, sympathie en adattabel, flexibel. De kleur groen moedigt aan tot “sociaal toetreden” van clubs en groepen noodzaak tot horen. Groen is een van de prettigste kleuren voor het menselijke oog

mww-identity-colors

Licht groen symboliseert groei, ontstaan een jeugdig nieuw perspectief een “frisse start” De donkerdere tegenhanger staat voor inspiratie, creatieve ideeën en ervaring. De donkere vanuit blauw ”zwart” staat voor betrouwbaarheid, eerlijkheid en loyaliteit. Oprecht en verantwoordelijk.

icon-on-grid-FKKR-icon-design-Utrecht

Iconen set

Om de specifieke diensten en werkzaamheden van MijnWebWinkel visueel te ondersteunen is er getrouw aan de huisstijl een complete iconen set op maat ontworpen. Zo krijgt de website nog meer een eigen gezicht. Ook zullen de iconen in online uitingen gebruikt worden als brochures flyers en overige.

icon-sizing

In een iconen set is het zeer belangrijk dat de iconen op elkaar aansluiten. Qua look en feel maar ook in detail. Om in formaat en lijndikte getrouw te blijven is de gehele set uitgewerkt op een gridd en gebruik gemaakt van consequente elementen.

 

Maatwerk iconen set bekijken
 
 
 
 
 
“Betrokken en perfectionistisch. Tot op de pixel. Met zijn eigentijdse en tikkeltje eigenwijze kijk op zaken zorgde FKKR voor een originele en frisse huisstijl welke onze kernwaarde goed weet uit te beelden.”

 

Alex Pansier
CEO Mijnwebwinkel