Header-Webrebels-02

Webrebels is een SEO en online marketing partner, met een eigenzinnige aanpak. Van binnenuit begeleiden zij hun klanten uit diverse branches in het realiseren van betere online resultaten en een groter bereik. Aan FKKR de taak deze online ‘rebellen’ te voorzien van een nieuw jasje.

webrebels-logo-animation

Branding-Webrebels

Logo en huisstijl ontwerp

De taak van Webrebels is om bij organisaties de online zeilen strak te trekken of om de koers opnieuw te bepalen. Dit wordt gedaan door het bieden van een uniek en ervaren perspectief en door te ondersteunen bij het realiseren van de beoogde doelen. Het nieuwe logo van Webrebels representeert de daadkrachtige houding en de frisse invalshoek.

R-logo-grid

Webrebels is voor 90% de professional en voor 10% de rebel die nodig is om verandering te realiseren. De omgedraaide ‘R’ is een subtiele verwijzing naar de rebelse kant van Webrebels; de net wat andere aanpak, de scherpe blik en de bevragende houding. Los kan de ‘R’ ook worden gebruikt als speels beeldmerk.

Met het nieuwe logo zijn de kernwaarden van Webrebels zichtbaar geworden: professionaliteit, ervaring en betrouwbaarheid met net dat beetje rebel in zich.

Kleurgebruik

Er is gekozen voor een heldere, frisse en crispy blauw als hoofdkleur. Deze blauw staat voor professionaliteit, kalmte, stabiliteit en succes met daarbij een vleugje autoriteit. Waarden die terugkomen in de eigenheid van Webrebels.

Branding-colors-combination

De diep donkere, uit paars benaderde, zwart wordt gebruikt als steunkleur en staat voor kracht,  wijsheid en waardigheid. De tussenliggende lichte tinten zijn vanuit de donkere kleur benaderd en kunnen tevens worden ingezet als steunkleuren voor overig gebruik.

logo-var

fontgebruik-identiteit-ontwerp-utrecht-01

fontgebruik-identiteit-ontwerp-utrecht-02

Fontgebruik

Voor headers en titels wordt Montserrat Bold in uppercase gebruikt. De sterke, zware letter complimenteert de rechte en stevige uitstraling van het logo.

Voor de basisteksten wordt het lettertype Open Sans gebruikt om zo tegemoet te komen aan de Webrebels ‘feeling’.

De fontgrootte, de 10% tussenspatiëring en de ruime interlinie zorgen voor open en gemakkelijk te lezen teksten.

Logo-white-Webrebels